کنسرسیوم بازرگانی لادومیرا

کنسرسیوم صادراتی |هرانچه که درباره کنسرسیوم صادراتی باید بدانیم

کنسرسیوم صادراتی |هرانچه که درباره کنسرسیوم صادراتی باید بدانیم

کنسرسیوم صادراتی یک تلاش و همکاری مشترک بین چندین شرکت برای ترکیب منابع ،تبلیغات و تخصص و مخاطبین خود به منظور صرفه جویی درهزینه های بازاریابی بین المللی برای رقابت مؤثرتر و افزایش قابلیت های صادراتی می باشد.

کنسرسیوم صادراتی:

کنسرسیوم صادراتی گروهی از شرکت ها هستند که به دلیل اهمیت صادرات گرد هم می آیند تا محصولات یا خدمات خود را به طور جمعی به بازارهای بین المللی صادر کنند. اعضای کنسرسیوم با تجمیع منابع و تخصص خود می توانند از صرفه جویی در مقیاس، دسترسی به بازارهای جدید و کاهش ریسک بهره مند شوند. کنسرسیوم همچنین ممکن است در زمینه هایی مانند تحقیقات بازار، تدارکات و تامین مالی حمایت کند. این رویکرد مشارکتی به شرکت های متوسط وحتی شرکتهای کوچکتر یا شرکتهایی که تا به حال تجربه صادرات محصولات خود را نداشته اند اجازه می دهد تا به طور مؤثرتری در بازار جهانی رقابت کنند و می تواند منجر به افزایش فروش و سود  و کاهش ریسک برای همه اعضای درگیر شود.

انواع کنسرسیو صادراتی :

  1. کنسرسیوم مبتنی بر محصول:

این کنسرسیوم ها بر صادرات یک محصول یا طیفی از محصولات خاص تمرکز دارند. شرکت‌های درون این کنسرسیوم ممکن است در جنبه‌های مختلف فرآیند تولید،محصول، بسته‌بندی یا توزیع، تخصص داشته باشند.

  1. کنسرسیوم مبتنی بر بازار:

این کنسرسیوم ها بر ورود به یک بازار یا منطقه خارجی خاص تمرکز دارند. شرکت‌های درون این کنسرسیوم ممکن است محصولات یا خدمات مکملی داشته باشند که برای هدف قرار دادن یک پایگاه مشتری خاص  با هم محصولات خود را به بازارعرضه نمایند.

  1. کنسرسیوم مبتنی بر خدمات:

 این کنسرسیوم ها خدمات مرتبط با صادرات مانند لجستیک، تحقیقات بازار یا پشتیبانی قانونی را به شرکت های عضوی که به دنبال گسترش بین المللی هستند ارائه می کنند.

مزایای عضویت در کنسرسیوم صادراتی:

 شرکت ها می توانند با به اشتراک گذاشتن هزینه های بازاریابی و لجستیک، هزینه ها را کاهش دهند. آنها همچنین می توانند از دانش و تخصص مشترک و دسترسی به مخاطبین جدید و مشتریان بالقوه بهره مند شوند. علاوه بر این، عضویت در یک کنسرسیوم می‌تواند سطحی از اعتبار و اعتماد را در بازارهای خارجی فراهم کند که شرکت‌ها ممکن است به تنهایی برای دستیابی به آن نیازبه صرف زمان و تلاش زیادی داشته باشند.

چالش های مرتبط با کنسرسیوم صادراتی :

شرکت ها باید مایل به همکاری و سازش با سایر اعضا باشند، که گاهی اوقات در صورت وجود منافع یا اهداف متضاد ممکن است دشوار باشد. همچنین ممکن است مسائل مربوط به حکمرانی و تصمیم گیری در کنسرسیوم وجود داشته باشد که باید به دقت مدیریت شود.

به طور کلی، کنسرسیوم‌های صادراتی روشی مؤثر برای گسترش دامنه بین‌المللی خود به شرکت‌های بزرگ ، متوسط وحتی کوچک ارائه می‌کنند، بدون اینکه تمام ریسک‌ها و هزینه‌های مرتبط با آن را به تنهایی بپذیرند. با همکاری با سایر شرکت های همفکر، آنها می توانند از نقاط قوت یکدیگر استفاده کرده و فرصت های جدیدی برای رشد در بازارهای جهانی ایجاد کنند.

دراین راستا،کنسرسیوم صادراتی لادومیرا با تخصص و تجربیات موفق دربخش تولید و بازرگانی با ایجاد زیرساختهای مناسب برای معرفی محصولات به بازارهای جهانی از طریق فروشگاه اینترنتی لادومیرا وهمچنین تبلیغات موثردرجذب تاجران ، بازاریابان بین المللی وخریداران با کمترین هزینه یک مجموعه کارامد با هدف افزایش فروش می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − چهار =